Η
Αλβανική
ανήκει
στην ινδοευρωπαϊκή οικογένεια γλωσσών. Είναι γλώσσα που ομιλείται
από περισσότερους από οκτώ εκατομμύρια χρήστες στα δυτικά της Βαλκανικής
χερσονήσου (Αλβανία, Μαυροβούνιο, Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της
Μακεδονίας, Ελλάδα) στη νοτιοανατολική Ευρώπη, καθώς και από ένα μικρό αριθμό
κατοίκων της Καλαβρίας και της Σικελίας στη νότια Ιταλία (αρβανίτες).
Το παλαιότερο
γραπτό μνημείο της αλβανικής είναι το Μεσάρι (Meshari), σύνοψη θείας
λειτουργίας, γραμμένο από τον Gjon Buzuku, καθολικό μοναχό, το 1555.
Στα μέσα του 19ου
αιώνα (1850) αποδείχθηκε ότι
η
Αλβανική
είναι ινδοευρωπαϊκή γλώσσα (Bopp, Meyer) και έχει
δικό της
κλάδο στην ινδοευρωπαϊκή γλωσσική οικογένεια. Η πλειονότητα των γλωσσολόγων
διατείνονται πως
η
Αλβανική
αποτελεί
τη συνέχεια της Ιλλυρικής που ομιλήθηκε στα νοτιοδυτικά Βαλκάνια.
Σύμφωνα με την
κατηγοριοποίηση, τα Αλβανικά χωρίζονται σε δύο γλωσσικές διαλέκτους: την
Γκεγκική και την Τοσκική. Οι δύο διάλεκτοι των Αλβανικών δε διαφέρουν πολύ
μεταξύ τους. Οι διαφορές αφορούν κυρίως
στο
φωνητικό σύστημα και λιγότερο
στη
μορφολογία της γλώσσας. Η επίσημη αλβανική γλώσσα είναι αποτέλεσμα στοιχείων και
των δύο διαλέκτων.
Η
Αλβανική
χρησιμοποιεί
το λατινικό αλφάβητο,
το οποίο καθιερώθηκε το 1908 στο Συνέδριο του Μοναστηριού και έχει 36 γράμματα.
Η
Αλβανική
είναι επίσης μία από τις επίσημες γλώσσες στο Κόσσοβο και την
Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας (FYROM).
Η
Αλβανική
διδάσκεται
και μαθαίνεται
σε μια σειρά ερευνητικά και αλβανολογικά κέντρα του κόσμου, όπως στο Παρίσι, στη
Σόφια, στη Θεσσαλονίκη, στη Ρώμη, στο Παλέρμο, στο Κόσσοβο, στο Πεκίνο, στην
Κοζέντσα,
στην Αγία Πετρούπολη, στο Βουκουρέστι κ.α.
Πιστοποίηση:
Οι εξετάσεις γίνονται σε 6 επίπεδα:
Α1,
Α2,
Β1,
Β2,
Γ1,
Γ2.
Επίπεδο γνώσης |
Εξετάσεις |
Α1
Στοιχειώδης γνώση |
ΙΜΧA |
Α2
Βασική γνώση |
ΙΜΧA |
Β1
Μέτρια
γνώση |
ΙΜΧA |
Β2
Καλή
γνώση |
ΙΜΧA |
Γ1
Πολύ
καλή γνώση |
ΙΜΧA |
Γ2
Άριστη γνώση |
ΙΜΧA |
●
Πιστοποίηση γλωσσομάθειας της
αλβανικής:
Δείγμα (Α1-Γ2) IMXA
Η παρούσα έκδοση περιλαμβάνει υποδείγματα που
αφορούν στις εξετάσεις πιστοποίησης γλωσσομάθειας
στην αλβανική γλώσσα.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να το προμηθευτούν:
Aγορά στο Apple Books:
Βαλκανικές γλώσσες
Τηλ: 2310516251
Email:
info@literatus.gr

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΕΠΙΠΕΔΩΝ A1,
Α2, Β1, Β2,
Γ1, Γ2
NIVELI FILLESTAR [Niveli A].
Kėrkon qė studentėt tė
jenė nė gjendje tė lexojnė dhe shqiptojnė qartė tekste tė thjeshta. Pėr mė
tepėr, duhet qė ata tė tregojnė qė kuptojnė detaje thelbėsore nė njė
bashkėbisedim me tė paktėn njė shqipfolės ose nė leximin e reklamave tė
gazetave, tė manualėve tė pėrdorimit tė sendeve, tė letrave personale, tė
mesazheve, tė parashtrimeve tė ndryshme pėr punėsim, pėr takime tė
thjeshta miqėsore ose etj. Pritet qė ata tė kenė mundesi tė komunikojnė nė njė
larmi tė kufizuar kontekstesh, tė shprehin pikėpamje personale nė mėnyrė tė
thjeshtė dhe tė formulojnė letra tė shkurtra, tė transmetojnė tė dhėna nė njė
sėrė tė kufizuar ēėshtjesh, duke pėrdorur forma standarde tė gramatikės dhe tė
sintaksės.
Επίπεδο
Α1
Στοιχειώδης γνώση
Να κατανοούν και να
χρησιμοποιούν απλές φράσεις γραπτά και προφορικά για να ικανοποιήσουν
συγκεκριμένες καθημερινές ανάγκες τους.
Να επικοινωνούν για απλά
ζητήματα της καθημερινής ζωής, υπό την προϋπόθεση ότι οι άλλοι μιλούν αργά και
κατανοητά.
Provimi
me shkrim
Kandidatėt qė kalojnė kėtė nivel duhet:
- tė zotėrojnė sistemin fonologjik tė shqipes, duke dalluar e shqiptuar
sakte shkronjat e alfabetit
- tė dallojnė gjininė e emrave nė shqipe dhe mbaresat pėrkatėse
- tė njohin zgjedhimin e foljeve nė kohėn e tashme
- tė njohin pėrdorimin e pėremrave vetorė dhe dėftorė
- tė kenė zotėrojnė njė pasuri leksikore tė mjaftueshme pėr tė diskutuar
mbi tema tė pėrdorimit tė
pėrditshėm
- tė jenė nė gjendje tė sqarojnė njė fjalė me anė tė pėrdorimit tė njė
fjale me kuptim tė ngjashėm apo edhe
tė kundėrt
- tė formojnė fjali tė plota dhe tė sakta deftore, pyetėse dhe mohuese
- tė mund tė marrin pjesė nė
njė bashkėbisedim tė thjeshtė
επίπεδο
γλωσσομάθειας Α1 |
 |

Επίπεδο
Α2
Βασική γνώση
Να κατανοούν συχνά
χρησιμοποιούμενες εκφράσεις, προτάσεις και σημεία κειμένων που έχουν σχέση με
καθημερινές εμπειρίες.
Να επικοινωνούν για απλά
θέματα της καθημερινής ζωής, για ζητήματα άμεσης ανάγκης, για θέματα που αφορούν
στην οικογένειά τους, την εργασία τους κλπ.
Να περιγράφουν απλές
καθημερινές καταστάσεις που αφορούν τους ίδιους και το άμεσο περιβάλλον τους.
Provimi
me shkrim
Kandidatėt qė kalojnė kėtė nivel duhet:
- tė zotėrojnė sistemin fonologjik tė shqipes, duke dalluar e shqiptuar
sakte shkronjat e alfabetit
- tė dallojnė gjininė e emrave nė shqipe dhe mbaresat pėrkatėse
- tė njohin zgjedhimin e foljeve nė kohėn e tashme, tė pakryer dhe tė
ardhme
- tė njohin pėremrat vetorė, dėftorė dhe pronorė
- tė njohin mbiemrat e nyjshėm dhe tė panyjshėm dhe pėrdorimin e tyre
- tė mund tė formulojnė njė kėshillė apo njė kėrkesė tė thjeshtė
επίπεδο γλωσσομάθειας Α2 |
 |

NIVELI I MESEM [Niveli
B].
Kėrkon qė studentėt tė
kenė aftėsi tė lexojnė
tekste mė tė ndėrlikuara, por jo tė avancuara..
Nė dallim nga niveli A, pritet qė studentėt tė kuptojnė dhe tė nxjerrin
informacione dhe ide tė qarta dhe tė sakta nga njė bisedė nė grupe prej
tre ose katėr shqipfolėsish ose nga tekste gazete, reviste, rregullorjeje dhe
nga dokumente zyrtare nė gjuhėn shqipe.
Kandidatėt duhet tė kenė aftėsinė
tė marrin pjesė dhe tė pėrgjigjen sipas nevojave nė
njė fjalim formal ose jo formal, tė
pėrballojnė
pėrfshirjen
natyrshėm
nė kuadrin e njė bisede, tė shprehin me qartėsi dhe saktėsi pikėpamje personale
nė njė hartim (ese) tė shkurtėr, duke dhėnė hollėsi tė nėvojshme nė forma
standarde
tė gramatikės dhe tė
sintaksės.
Επίπεδο
Β1
Μέτρια
γνώση
Να κατανοούν την κεντρική
ιδέα κειμένου, γραπτού ή προφορικού, σχετικού με διάφορα κοινωνικά θέματα,
ζητήματα εργασίας κλπ.
Να χρησιμοποιούν τη γλώσσα
σε συνθήκες που προσφέρονται για τη χρήση της, όπως κατά τη διάρκεια ταξιδιών ή
διακοπών.
Να διατυπώνουν συνεχή και
συνεκτικό προφορικό ή και γραπτό λόγο πάνω σε θέματα που αφορούν το ευρύ κοινό,
εκφράζοντας τις απόψεις τους γι αυτά, ή γύρω από προσωπικά θέματα.
Provimi
me shkrim
Kandidatėt qė kalojnė kėtė nivel duhet:
-
tė mund tė
ndryshojnė numrin apo forma te tjera te njė gjymtyre tė fjalisė duke i
pėrshtatur pjesėt e
tjera, pa e prishur kuptimin e fjalisė.
-
te njohin kohėt e thjeshta dhe tė kryerėn e mėnyrės deftore dhe lidhore, si edhe
menyrėn urdhėrore.
-
tė njohin lakimin e emrit
-
tė njohin format e ndryshme tė pėremrave pronorė, gjatė lakimit
- tė njohin lidhėzat mė tė pėrdorshme bashkėrenditėse
dhe nėnrenditėse
επίπεδο
γλωσσομάθειας Β1 |
 |

Επίπεδο
Β2
Καλή
γνώση
Να κατανοούν τα κύρια
σημεία κειμένων μέτριας δυσκολίας, επάνω σε διάφορα θέματα.
Να συνδιαλέγονται με
ευχέρεια και αμεσότητα, καθιστώντας τη συνομιλία μα άλλους που έχουν άριστη
γνώση της γλώσσας.
Να παίρνουν θέση σχετικά
με ένα ζήτημα, να προτείνουν λύση για κάποιο πρόβλημα ή και να διατυπώνουν
επιχειρήματα υπέρ ή κατά μιας προτεινόμενης λύσης.
Να διατυπώσουν με ευχέρεια
και ακρίβεια τις απόψεις τους από θέματα κοινωνικά ή επαγγελματικά.
Να μιλούν με ευχέρεια και
να είναι εφικτή η επικοινωνία με το συνομιλητή τους.
Να αναγνωρίσουν την
ταυτότητα ή την ιδιότητα του ομιλητή.
Provimi me shkrim
Kandidatėt qė kalojnė kėtė nivel duhet:
-
tė mund tė
ndryshojnė numrin apo forma te tjera te njė gjymtyre tė fjalisė duke i
pėrshtatur pjesėt e
tjera, pa e
prishur kuptimin e fjalisė.
-
tė
njohin kohėt e thjeshta dhe tė kryerėn e mėnyrės deftore dhe lidhore, si edhe
menyrėn urdhėrore
-
tė njohin
lakimin e emrit
-
tė njohin format e ndryshme tė lakimit tė pėremrave pronorė
-
tė njohin lidhėzat mė tė pėrdorshme bashkėrenditėse dhe nėnrenditėse
-
tė pėrdorin saktė trajtat e shkurtra
-
tė kenė njohuri mbi mėnyrat e fjalėformimit nė gjuhėn shqipe
επίπεδο γλωσσομάθειας Β2 |
 |
υπόδειγμα
Β2 |
 |

Niveli i Pėrparuar.
[Niveli
III].
Kėrkon qė studentėt tė jenė tashmė tė familjarizuar me leximin dhe shqiptimin e
shqipes. Kandidatėt duhet tė jenė tė aftė qė tė kuptojnė bashkėbisedimet e
organizuara mbi njė sėrė temash, kryesisht tė panjohura pėr ta, nė tė cilat mund
tė marrin pjesė ose tė sjellin informacion shumė folės; tė pėrceptojnė
nivelet e ndryshme tė procesit tė tė kuptuarit, tė thėnieve tė nėnkuptuara qė
janė dhėnė me shkrim ose me gojė; tė
jenė
nė
gjendje pėr tė pėrcaktuar qėllimin e shkrimit tė teksteve tė ndryshme.
Rrjedhimisht, kandidatėt duhet tė provojnė se kanė aftėsi tė njohin si format
dialektore ashtu edhe format standarde tė gjuhės, si dhe tė provojnė qė kanė
aftėsi tė ndėrtojnė me shkrim tekste duke pėrdorur forma tė pėrparuara dhe
standarde nė pėrputhje me normat e morfologjisė dhe sintaksės shqipe. Pėr mė
tepėr, ata duhet tė jenė nė gjendje qė tė shprehin nė mėnyrė sa mė efektive,
rrjedhshėm dhe saktė, me anė tė hartimeve (eseve) tė gjata, mendimet e tyre qė
kanė ardhur si rrjedhim i pėrvojės sė tyre personale, ndėrpersonale dhe
profesionale.
Επίπεδο
Γ1
Πολύ καλή γνώση
Να κατανοούν κείμενα
σχετικά μεγάλης έκτασης και υψηλού βαθμού δυσκολίας.
Να εκφράζονται με ευχέρεια
σε διάφορες περιστάσεις επικοινωνίας.
Να παράγουν ορθά δομημένο
προφορικό και γραπτό λόγο, ακόμη και για πολύπλοκα θέματα και να οργανώνουν
σύνθετο, συνεκτικό λόγο.
Provimi me shkrim
-
tė njohin
kohėt e thjeshta dhe tė pėrbėra tė mėnyrės deftore, lidhore, urdhėrore,
habitore, kushtore,
dėshirore
- tė
njohin lakimin e emrit
- tė
njohin format e ndryshme tė lakimit tė pėremrave
- tė
njohin lidhėzat bashkėrenditėse dhe nėnrenditėse
- tė
pėrdorin saktė trajtat e shkurtra
- tė
kenė njohuri mbi mėnyrat e fjalėformimit nė gjuhėn shqipe
- tė jenė nė gjendje tė shpjegojnė kuptimin e fjalėve qė lexojnė apo dėgjojnė
επίπεδο
γλωσσομάθειας Γ1 |
 |

Επίπεδο
Γ2
Άριστη γνώση
Να κάνουν περίληψη των
πληροφοριών που περιλαμβάνονται σε προφορικές ή γραπτές πηγές, αναπαράγοντας τα
επιχειρήματα και τις εκτιμήσεις που εμπεριέχονται σε αυτές.
Να εκφράζονται με ευχέρεια
και ακρίβεια για οποιοδήποτε θέμα τους αφορά, ακόμα και σε περιπτώσεις όπου
απαιτείται μια σύνθετη δομή και σύνταξη γραπτού και προφορικού λόγου.
Provimi me shkrim
-
tė njohin
kohėt e thjeshta dhe tė pėrbėra tė tė gjitha mėnyrave tė foljes
- tė
njohin lakimin e emrit sė bashku me mbiemra apo pėremra
- tė
njohin format e ndryshme tė lakimit tė pėremrave
- tė
njohin lidhėzat bashkėrenditėse dhe nėnrenditėse
- tė
pėrdorin saktė trajtat e shkurtra
- tė
kenė njohuri mbi mėnyrat e fjalėformimit nė gjuhėn shqipe
- tė
jenė nė gjendje tė shpjegojnė kutimin e fjalėve qė lexojnė apo dėgjojnė
- tė
njohin format sakta tė shkrimit tė fjalėve, nė pėrputhje me rregullat e
drejtshkrimit
επίπεδο γλωσσομάθειας Γ2 |
 |
υπόδειγμα
Γ2 |
 |
ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ |
4 ΕΝΟΤΗΤΕΣ
|
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ |
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ |
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ |
ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ |
Α1 |
Επάρκεια στην κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου
Γραπτή εξέταση στην αίθουσα
Διάρκεια: 60
Επάρκεια στην κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου
Εξ αποστάσεως εξέταση
Διάρκεια: 15/υποψήφιο |
- 2 ασκήσεις πολλαπλής επιλογής
- 1 άσκηση συμπλήρωσης κενών
Διάρκεια: 20-22 |
5 ασκήσεις συμπλήρωσης κενών
2-3 ασκήσεις πολλαπλής επιλογής
Διάρκεια: 20
Γραμματικές κατηγορίες: Ουσιαστικά, επίθετα,
αντωνυμίες (προσωπικές, δεικτικές, κτητικές). Βασικές εγκλίσεις ρημάτων:
οριστική, προστατική, υποτακτική. Βασικοί ρηματικοί χρόνοι.
|
Σύνταξη απλού δοκιμίου: 70 λέξεις
Περιγραφή οικείου θέματος: 70 λέξεις
Διάρκεια: 20 |
- Ποιος/α είσαι;
- Ανάπτυξη οικείου θέματος
- Διαδραστικός διάλογος
Διάρκεια: 15/υποψήφιο |
Α2 |
Επάρκεια στην κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου
Γραπτή εξέταση στην αίθουσα
Διάρκεια: 120
Επάρκεια στην κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου
Εξ αποστάσεως εξέταση
Διάρκεια: 15/υποψήφιο
|
- 2 ασκήσεις πολλαπλής επιλογής
- 2 ασκήσεις συμπλήρωσης κενών
Διάρκεια: 25 |
5 ασκήσεις συμπλήρωσης κενών
2-3 ασκήσεις πολλαπλής επιλογής
Διάρκεια: 30
Γραμματικές κατηγορίες: Ουσιαστικά, επίθετα,
αντωνυμίες (προσωπικές, δεικτικές, κτητικές και κλίση αυτών). Βασικές
εγκλίσεις ρημάτων: οριστική, προστατική, υποτακτική. Βασικοί ρηματικοί
χρόνοι, μονολεκτικοί και περιφραστικοί. Αδύνατοι τύποι προσωπικών
αντωνυμιών.
|
Σύνταξη απλού δοκιμίου: 90 λέξεις
Περιγραφή γνωστού θέματος: 90 λέξεις
Διάρκεια: 40 |
- Ποιος/α είσαι;
- Ανάπτυξη γνωστού θέματος
- Διαδραστικός διάλογος
Διάρκεια: 15/υποψήφιο |
Β1 |
Επάρκεια στην κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου
Γραπτή εξέταση στην αίθουσα
Διάρκεια: 140
Επάρκεια στην κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου
Εξ αποστάσεως εξέταση
Διάρκεια: 15/υποψήφιο
|
- 2 ασκήσεις πολλαπλής επιλογής
- 2 ασκήσεις συμπλήρωσης κενών
Διάρκεια: 30 |
5 ασκήσεις συμπλήρωσης κενών
2-3 ασκήσεις πολλαπλής επιλογής
Χρήση και ορθογραφία απλών λέξεων
Διάρκεια: 40
Γραμματικές κατηγορίες: Ουσιαστικά, επίθετα,
αντωνυμίες (αόριστες, ερωτηματικές), ουσιαστικοποιημένοι τύποι επιθέτων
και αντωνυμιών, κλίση κτητικών. Βασικές εγκλίσεις ρημάτων: οριστική,
προστατική, υποτακτική. Βασικοί ρηματικοί χρόνοι, μονολεκτικοί και
περιφραστικοί. Ευθύς και πλάγιος λόγος. Αδύνατοι και συνδυασμένοι τύποι
προσωπικής αντωνυμίας.
|
Σύνταξη απλού δοκιμίου: 110 λέξεις
Περιγραφή λιγότερου οικείου θέματος: 120 λέξεις
Διάρκεια: 60 |
- Οικογένεια, σχολείο, παιδική ηλικία
- Ανάπτυξη άγνωστου θέματος
- Διαδραστικός διάλογος
Διάρκεια: 15/υποψήφιο |
Β2 |
Επάρκεια στην κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου
Γραπτή εξέταση στην αίθουσα
Διάρκεια: 150
Επάρκεια στην κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου
Εξ αποστάσεως εξέταση
Διάρκεια: 15/υποψήφιο |
- 2 ασκήσεις πολλαπλής επιλογής
- 2 ασκήσεις συμπλήρωσης κενών
Διάρκεια: 30 |
5 ασκήσεις συμπλήρωσης κενών
4-5 ασκήσεις πολλαπλής επιλογής
Χρήση, ορθογραφία και παραγωγή λέξεων
Διάρκεια: 40
Γραμματικές κατηγορίες: Ουσιαστικά, επίθετα,
αντωνυμίες (αόριστες, ερωτηματικές), ουσιαστικοποιημένοι τύποι επιθέτων
και αντωνυμιών, κλίση κτητικών). Βασικές εγκλίσεις ρημάτων: οριστική,
προστατική, υποτακτική. Απρόσωπα ρήματα. Βασικοί ρηματικοί χρόνοι,
μονολεκτικοί και περιφραστικοί. Ευθύς και πλάγιος λόγος. Αδύνατοι και
συνδυασμένοι τύποι προσωπικής αντωνυμίας. Προστατική με αδύνατους τύπους.
|
Σύνταξη κοινού δοκιμίου: 130 λέξεις
Περιγραφή απλής κατάστασης ή ανάπτυξη θέματος επικαιρότητας: 150 λέξεις
Διάρκεια: 60 |
- Κοινωνία, εργασία, φοιτητικά χρόνια
- Ανάπτυξη θέματος επικαιρότητας
- Διαδραστικός διάλογος
Διάρκεια: 15/υποψήφιο |
Γ1 |
Επάρκεια στην κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου
Γραπτή εξέταση στην αίθουσα
Διάρκεια: 180
Επάρκεια στην κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου
Εξ αποστάσεως εξέταση
Διάρκεια: 15/υποψήφιο |
- 2 ασκήσεις πολλαπλής επιλογής
- 2 ασκήσεις συμπλήρωσης κενών
- 1 άσκηση σωστού/λάθους
Διάρκεια: 30 |
5 ασκήσεις συμπλήρωσης κενών
2-3 ασκήσεις πολλαπλής επιλογής ή
2-3 ασκήσεις χρήσης ή
2-3 ασκήσεις γραμματικών τύπων
Χρήση, ορθογραφία και σύνθεση και παραγωγή λέξεων
Διάρκεια: 50
Γραμματικές κατηγορίες: Ουσιαστικά, επίθετα,
αντωνυμίες, άκλιτα μέρη του λόγου, ουσιαστικοποιημένοι ονοματικοί τύποι.
Περισσότερες εγκλίσεις ρημάτων. Απρόσωπα ρήματα, θαυμαστική, ευκτική
έγκλιση. Περισσότεροι ρηματικοί χρόνοι. Ορθογραφία και ορθή χρήση όλων
των γραμματικών τύπων.
Αδύνατοι και συνδυασμένοι τύποι προσωπικής αντωνυμίας. Προστατική με
αδύνατους τύπους.
|
Σύνταξη δοκιμίου: 150 λέξεις
Περιγραφή κατάστασης ή ανάπτυξη θέματος πολιτικής επικαιρότητας,
ψυχολογίας ή κοινωνιολογίας: 180 λέξεις
Διάρκεια: 80 |
- Κράτος, αγορά εργασίας, διαπροσωπικές σχέσεις κ.ά.
- Ανάπτυξη θέματος επικαιρότητας
- Διαδραστικός διάλογος
Διάρκεια: 15/υποψήφιο |
Γ2 |
Επάρκεια στην κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου
Γραπτή εξέταση στην αίθουσα
Διάρκεια: 180
Επάρκεια στην κατανόηση και παραγωγή προφορικού λόγου
Εξ αποστάσεως εξέταση
Διάρκεια: 15/υποψήφιο |
- 2 ασκήσεις πολλαπλής επιλογής
- 2 ασκήσεις συμπλήρωσης κενών
- 1 άσκηση σωστού/λάθους
Διάρκεια: 30 |
2-3 ασκήσεις εύρεσης λαθών
3-4 ασκήσεις πολλαπλής επιλογής ή
2-3 ασκήσεις χρήσης ή
2-3 ασκήσεις γραμματικών τύπων ή
1-2 ασκήσεις συνώνυμων/ αντώνυμων
Χρήση, ορθογραφία και σύνθεση και παραγωγή λέξεων
Δάνειες λέξεις στην αλβανική και χρήση αυτών
Διάρκεια: 50
Γραμματικές κατηγορίες: Κλιτά και άκλιτα μέρη
του λόγου, ουσιαστικοποιημένοι ονοματικοί τύποι. Ουδέτερα ουσιαστικά
στην αλβανική. Απρόσωπα ρήματα, θαυμαστική, ευκτική έγκλιση με αδύνατους
τύπους. Περισσότεροι ρηματικοί χρόνοι. Άκλιτοι (αποστεωμένοι) ρηματικοί
τύποι και χρήση αυτών με αδύνατους τύπους. Ορθογραφία και ορθή χρήση
όλων των γραμματικών τύπων. Σειρά κύριων όρων της πρότασης και στίξη.
Προστατική με αδύνατους τύπους. Ορθογραφία λέξεων.
|
Σύνταξη περίπλοκου δοκιμίου: 180 λέξεις
Περιγραφή ή ανάπτυξη θέματος ψυχολογίας, οικονομίας, επικαιρότητας ή
κοινωνιολογίας: 180 λέξεις
Διάρκεια: 90 |
- Προσωπικότητα, πολιτική ζωή, αγορά εργασίας, διαπροσωπικές σχέσεις κ.ά.
- Ανάπτυξη θέματος από την ιστορία, την πολιτική ζωή κ.ά.
- Διαδραστικός διάλογος
Διάρκεια: 15/υποψήφιο |
Προτεινόμενες ιστοσελίδες:
www.shqipėria.com,
www.albaniantourism.com
|